laupäev, 27. veebruar 2010

Angerjate kohus

Kui ma kunagi ära suren (milline asjaolu juhtub kindlasti) siis kujutan ma ette, et algatuseks hakkab minu hing rändama läbi erinevate komisjonide, kohtute, nõupidamiste ja muu sarnase ainsa eesmärgiga anda minu maistele tegevustele võimalikult objektiivne - ja ka mitmetahuline - hinnang. Nimetatud hinnangu alusel väljastatkse mulle saatekiri kuhugi saabumiseks sõltuvalt sellest, mida ma eelnevalt maa peal korda olen saatnud. Ma kujutan ette, et see "kuhugi" ei ole sugugi nii mustvalge taevas/põrgu valik, ilmselt leidub ka muid mitte nii äärmuslikke kohti, kuid see selleks. Oluline on see, et minu hing läbib ka angerjate kohtu.

Angerjate kohus on selline institutsioon kus on nii umbes viis-kuus prisket täiskasvanud angerjat (Anguilla anguilla) kes istuvad ühe suure ja kulunud laua taga ning hakkavad andma minu maisele tegevusele hinnangut just angerjate vaatevinklist lähtudes. Seal võtab üks teistest väiksem angerjas laua peal oleva toimiku ja loeb sealt ette, et konkreetne inimhing keda maa peal tunti ******* *********** nime all, on nahka pistnud mitu nende suguvenda. Tõsi küll, ta ei ole maa peal angerjatele midagi muud kurja teinud, õngi ega mõrdasid neile lõksuks pannud ega kuskil keemiakombinaadis töötades merd saastata aidanud, kuid siiski, ta on paar angerjate suguvenda suitsetatud ja marineeritud peast nahka pistnud. Siis loetakse veel ette, et süüd kergendava asjaoluna on minu isik nende paari suitsetatud ja marineeritud angerja kõrvale ohtralt külma ja kvaliteetset viina ära joonud, millist asjaolu võib isegi pidada angerjatele austusavalduseks. Siis ma kujutan ette, et seal angerjate kohtus vaadatakse mind mõtliku pilguga ja öeldakse, et mis siis ikka, meil sulle pretensioone ei ole, jätka nüüd oma teed -.

_____________________________________________________________________________________


Aga ma ei tea, mis saab nendest inimestest, kellele angerjate kohtuotsus saab olema karm. Ma ei pea siin silmas kalamehi ega tankerite madruseid, vaid inimesi, kes on märkimisväärselt mäkra mänginud, ebatervelt intrigeerinud, enese ego teiste arvel armutult upitanud, teisi porri tallanud, petnud, varastanud, rämedalt valetanud ja nii edasi.

Ma kardan, et angerjate kohust ei ole olemaski. Vähemalt siin Maarjamaal nüüd ja praegu. Sest teispoolsed kohtuangerjad on robustselt väja püütud ning aia taha mädanema visatud. Igaks juhuks või nii.

Kommentaare ei ole:

Free Counter
Free Counter